Homestaging – čo to je a k čomu slúži?

Peter Vizváry | 30 júl, 2018

Homestaging – čo to je a k čomu slúži?

V prípade, že ste čítali E-book „Ako správne predať nehnuteľnosť“, ktorý som napísal, prípadne niektorí z mojich blogov tak ste sa určite stretli s výrazom Homestaging.

Poďme si povedať, čo to vlastne je a k čomu slúži.

Jedná sa o profesionálnu prípravu nehnuteľnosti na predaj alebo prenájom a jej profesionálna prezentácia na realitnom trhu. Cieľom Homestagingu je zvýšenie atraktivity pre čo najširší okruh potencionálnych záujemcov a to predovšetkým zladením farieb doplnkov a detailov, usporiadaním nábytku, nastavením osvetlenia a odstránením všetkých negatívnych elementov, ktoré by mohli potencionálnemu záujemcovi sťažovať predstavu, že by v danej nehnuteľnosti mohol bývať.

Pre lepšiu predstavu je dobré uviesť ako príklad hotelovú izbu alebo apartmán. Je vždy zariadený vkusne, s citom a neobsahuje prvky, ktoré by vás nutne vyrušovali.

Pokiaľ predávate svoju nehnuteľnosť, môžete si byť istý, že prípadných záujemcov nebude zaujímať zbierka magnetiek na vašej chladničke, rovnako tak ani všetky výdobytky modernej techniky na kuchynskej linke (kávovar, gril, toaster…).

 

Prečo Homestaging?

Aj v prípade nehnuteľností platí, že prvý dojem neurobíte dvakrát.

Skúste sa vcítiť do kože kupujúceho. Každý deň usadá k internetu a sleduje ponuku inzerovaných nehnuteľností. Zavolá na prvý inzerát, ktorý sa zdá byť vyhovujúci jeho predstavám. Dostane odpoveď, že už je byt predaný. Pri druhom sa nedovolá majiteľovi. V treťom inzeráte sa dočíta len minimum informácií a predávajúci uviedol len mailový kontakt, ale na zaslaný email neodpisuje. Výsledok je taký, že v pomerne krátkom čase je potencionálny záujemca otrávený z toho hľadať niečo v ponuke.

Na to, aby ste boli pri predaji úspešný, tak sa musí do vašej nehnuteľnosti záujemca „zamilovať“ už na prvý pohľad pri prezeraní fotiek a čítaní inzerátu. Pokiaľ v záujemcovi prebudíte tento pocit zamilovanosti verte mi, že keď príde na prehliadku nebude mať najmenší dôvod o jeho cene vyjednávať, pretože jeho prvoradou snahou bude vašu nehnuteľnosť kúpiť.

 

„90 percent ľudí hľadá svoje bývanie na internete. Je nevyhnutné, aby Vaša nehnuteľnosť urobila čo najlepší prvý dojem online“

 

Pred Homestagingom

 

Po Homestagingu

 

„Väčšina kupujúcich si vytvorí predstavu a vzťah k nehnuteľnosti

 na obhliadke počas prvých 10 sekúnd“

 

 

Homestaging má vplyv na rýchlosť predaja a tým pádom aj na jeho cenu. Prečo idú faktory rýchlosť predaja a cena ruka v ruke?

Čím dlhšie bude nehnuteľnosť v ponuke, tým je menšia pravdepodobnosť, že sa predá za požadovanú cenu.

Výsledkom profesionálne pripravenej a prezentovanej nehnuteľnosti je vyšší počet záujemcov o kúpu, tým pádom je predaj oveľa rýchlejší a aj samotná predajná cena je vyššia. V priemere je cena u takto prezentovaných nehnuteľností o 10% oproti konkurenčným ponukám bez Homestagingu.

Pokiaľ si dáte záležať pri predaji svojej nehnuteľnosti s Homestagingom nemali by ste zabudnúť rovnako tak na kvalitné fotografie od profesionálneho fotografa. Vyšším levelom už je samotná videoprehliadka, ktorá urobí vašu nehnuteľnosť ešte atraktívnejšou. Všetky tieto služby a ešte oveľa viacej ponúkame všetkým našim klientom pri predaji a sú pre našu prácu samozrejmosťou.

Preto, ak sa chystáte predávať svoju nehnuteľnosť neváhajte sa na nás obrátiť s konzultáciou.

 

Úspešný predaj s homestagingom vám praje Peter Vizváry.